Kennismaken

cropped-jan-op-trike1.jpgAls mij als kleine jongen gevraagd werd wat ik later wilde worden was het antwoord altijd: auto-ontwerper. Mijn ouders stelde voor eerst maar een goede opleiding te gaan doen en daarnaast te doen wat ik wilde. En zo is het ook gegaan. Eerst mijn opleidingen af gemaakt en daarnaast begonnen met het bouwen van mijn trike. Samen met mijn maatje Harry die heel veel van autotechniek af wist. We hebben de trike in de jaren 80 gebouwd en eind jaren 90 is de trike goedgekeurd om de weg op te gaan. De JPT freebird is geboren.

De JPT freebird is dus een zelf ontworpen trike. Uitgangspunten, voldoende gewicht op alle drie wielen, eenvoud, zoveel mogelijk gebruik maken van 2e hands materialen (protest tegen wegwerp maatschappij), techniek. De uitgangspunten zijn terug te vinden in het hele ontwerp, waarbij opvalt dat de motor voorin is geplaatst. Verder is de bediening van gas, rem, verlichting etc aan het stuur bevestigd. De JPT freebird is voorzien van een Opel motor met automaat

De trike heeft jarenlang trouwe dienst gedaan. En zal dat nog hopelijk heel veel jaren blijven doen. Echter is het tijd voor het ontwikkeling van een nieuwe trike. Dat vordert langzaam. Het idee zit al jaren in mijn hoofd en ik heb een goed idee hoe de nieuwe trike er uit moet komen te zien.  Deze wil ik comfortabel voor 2 personen, sterk en anders maken. De ideeën zijn helder in beeld, de tekening (gewijzigd) komt in zicht. Hopelijk blijft er naast alle andere zaken genoeg tijd over voor ontwikkeling en bouw.  Aangezien ik vorige jaar de 60 jaar bereikt hebt komt de pensioengerechtigde leeftijd ook steeds dichterbij. Dan zal er meer dan voldoende tijd zijn om mijn ideeën vorm te geven. Dat geeft mij meer tijd om de nieuwe trike te voorzien van alle nieuwe extra’s. Wat in het vat zit verzuurd niet.

Hier hou ik jullie op de hoogte van de vooruitgang.

20120519_5142k

MEDION   DIGITAL CAMERA
trouwdag ook op de trike